środa, 24 września 2014

gorszy dzień

Dziś doświadczyłam jak ciężko czasem pracować z ludźmi... A poszło o 35 zł za wykonanie graweru. Cieszę się, że większość klientek i klientów jest wspaniała, nawet jeśli wydaje im się, że marudzą przy projekcie. Jeśli ktoś trochę pomarudzi -  to nie szkodzi. Dla mnie najważniejsze jest to, żeby efekt końcowy na szkle zachwycił przede wszystkim osobę zamawiającą i cieszę się, jak głupia kiedy dostaję entuzjastyczne maile po otrzymaniu przez klienta paczki (lub ten entuzjazm wyrażany jest osobiście). Nie odwalam swojej pracy "na kolanie".
Piaskowanie jest pracochłonne i czasochłonne. Samo piaskowanie można powiedzieć, że to pikuś (choć łapy czasem bolą), ale do tego dochodzi jeszcze przygotowanie szablonu z folii, odpowiednie zabezpieczenie szkła, staranne czyszczenie zarówno przed jak i po piaskowaniu.
Na cenę składa się również koszt folii, korundu, prądu, muszę brać pod uwagę zużycie dyszy do pistoletu, noża do plotera. Prowadzę legalną działalność gospodarczą, a to oznacza, że miesięcznie płacę ponad 1000 zł ZUSu, od każdej transakcji odprowadzam 23% podatku VAT a także podatek dochodowy. O innych kosztach związanymi z prowadzeniem działalności już nie wspominam... A przecież muszę mieć gdzieś mieszać i co zjeść. I wcale majątku nie zbijam, ale nie to jest dla mnie istotne w życiu. Lubię to, co robię.
   No i dziś trafił mi się człowiek, który odbierał grawerowaną butelkę drogiego alkoholu (butla kilku litrowa, w której zdzierałam 2 duże etykiety, zabezpieczałam pozostałe etykiety i banderole no i robiłam grawer na dwóch ściankach). Znał cenę usługi czyli te nieszczęsne 35 zł brutto a mimo to przy odbiorze zaczął się czepiać o cenę. No i wyszło, że żeruję na biednych górnikach, zwęszyłam interes i winduję ceny. No i ręce mi opadły. Skomentować mogę to tylko w sposób niecenzuralny, więc po prostu zamilknę
  

1 komentarz:

  1. Rzeczywiście na naszej drodze życiowej trafiają się różni ludzie. Na takich, jak ten ktoś, z kim miałaś do czynienia, szkoda naszego czasu, energii i zaangażowania. Niektórym ludziom się wydaje, że skoro zrobiłaś coś samodzielnie, to można to oddać za darmo. Nie rozumieją, że materiały kosztują, nasz czas też kosztuje choć go często "nie doliczamy" do rachunku.Na pustych i prostych ludzi szkoda naszego cennego czasu.Więc głowa do góry! Tworzysz piękne rzeczy. Widać, że kochasz to, co robisz i wkładasz w to swoją duszę. Więc nie przejmuj się takimi pustakami jak ten pan, który popsuł Ci humor. Jesteś megazdolna i nie pozwól nikomu wmówić Ci, że jest inaczej. Pozdrawiam ciepło ze skraju Puszczy Białowieskiej :)

    OdpowiedzUsuń